Monday 10 June 2013

KURSUS PEMBANGUNAN PROFESIONALISME JURULATIH UTAMA PRASEKOLAH KEBANGSAAN 2013 BAGI ZON SEMENANJUNG

Bahagian Pembangunan Kurikulum (BPK) Kementerian Pendidikan Malaysia telah mengadakan Kursus Pembangunan Profesionalisme Jurulatih Utama Prasekolah Kebangsaan 2013 bagi Zon Semenanjung pada 20 - 23 Mei 2013 bertempat di Hotel Flamingo, Ampang, Selangor.

Kursus ini dilaksanakan bertujuan untuk meningkatkan pengetahuan dan kemahiran guru prasekolah melalui 'input' pendidikan prasekolah yang terkini selaras dengan usaha meningkatkan kualiti pendidikan prasekolah seperti yang dihasratkan dalam Program Transformasi Kerajaan (GTP 2.0) untuk pendidikan prasekolah dan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2015)

Seramai lima orang peserta dari daerah Kemaman telah dipilih mewakili Negeri Terengganu yang melibatkan seorang pegawai dan 4 orang guru prasekolah. Mereka yang terpilih ialah En. Asian b. Hj. Hussein, Penyelia Pengurusan Murid PPD Kemaman. En. Kauziran b. Mamat, SK Cheneh Baru 2, Pn. Noorhana bt. Rahmat, SK Seri Bandi 2, Pn. Julaina bt. Ahmad, SK Bukit Kuang dan Pn. Hanani bt. Omar, SK Felda Neram 1.




No comments:

Post a Comment